شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی فارس در ایام دفاع‌مقدس

کتابخانه‌های عمومی فارس - دفاع‌مقدس

کتابخانه‌های عمومی فارس به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی، با برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری نمایشگاه، مسابقه کتاب و نشست کتاب‌خوان میزبان جمعی از اعضاء و علاقه‌مندان بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، اداره کتابخانه‌های عمومی استهبان همزمان با فرارسیدن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس با برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف و نشستی کتاب‌خوان پذیرای جمعی از اعضای کتابخانه‌های عمومی بود.

در نشست کتاب‌خوانی که در کتابخانه عمومی استهبان با محوریت دفاع‌مقدس و با حضور سه تِن از رزمندگان سال‌های دفاع‌مقدس  برگزار شد؛ کتاب‌های «سرباز سال‌های ابری» نوشته قاسم یاحسینی، توسط حسین عبدی‌فرد؛ «دختر شینا» نوسته بهناز ضرابی‌زاده، توسط محمدجواد خوشقدم و «کربلای جبهه‌ها یادش به‌خیر» نوشته اصغر سلیمانی، توسط علی‌اصغر سلیمانی معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب ««هفت روز آخر» نوشته محمدرضا بایرامی و مسابقه خوشنویسی با موضوع دفاع‌مقدس نیز ار دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این کتابخانه بود.

کتابخانه عمومی گنجینه معرفت شهر اردکان نیز با برپایی نمایشگاه کتاب ویژه هفته دفاع‌مقدس پذیرای اعضای این کتابخانه و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی شد.

در این نمایشگاه بیش از 200 عنوان کتاب حوزه دفاع‌مقدس به معرض نمایش گذاشته شده که «سیری در جنگ ایران و عراق(شلمچه تا حلبچه) تألیف مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ؛ «بابا نظر(خاطرات شفاهی)» تدوین مصطفی رحیمی؛ «دا» نوشته سیده اعظم حسینی؛ «دختری کنار شط» نوشته عبدالرضا سالمی‌نژاد و «مهتاب خین» اثر حسین بهزاد از جمله مهم‌ترین عناوین ارائه شده هستند.

در لامرد و در کتابخانه عمومی شهید سیداحمد حسینی خیرگو نیز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس، نمایشگاه کتاب و نقاشی جهت شناساندن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت برگزار شد که در بخش مسابقه نقاشی نیز اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه تصاویری مرتبط با رشادت و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در دوره دفاع‌مقدس ترسیم کردند و در قالب نمایشگاهی برای بازدید کنندگان به نمایش درآوردند.

همچنین نمایشگاه کتابی به مناسبت گرامیداشت همین ایام با حضور حجت‌الاسلام المسلمین صباحی امام جمعه و فرماندار شهرستان خرامه در کتابخانه عمومی خرامه افتتاح شد که در برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «نوای عاشورا» نوشته حامد جوکار از جمله برنامه‌های برگزار شده در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه کتاب بود.

کتاب «نوای عاشورا» نوشته حامد جوکار در دو فصل نوشته به رشته تحریر درآمده است که در فصل نخست آن به آموزش اصول مداحی پرداخته شده و در فصل دوم مرثیه‌های وارده در مصیبت یاران امام حسین(ع) مورد بررسی قرار گرفته شده است. این کتاب 232 صفحه‌ای توسط انتشارات ماندگار شیراز منتشر شده است.